Forum AWF Katowice Strona Główna

egzamin zagadnienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AWF Katowice Strona Główna -> Psychologia
Autor Wiadomość
Marek
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Goczałkowice Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:37, 10 Cze 2011    Temat postu: egzamin zagadnienia

Mógłby ktoś notujący zagadnienia na czwartkowym wykładzie zamieścić je tutaj Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafalll
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Żarki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:44, 13 Cze 2011    Temat postu:

Psychologia rozwojowa
Budowanie tożsamości
Fazy rozwoju psychoseksualnego wg Freuda i społecznego wg Ericssona
Podejścia: biologiczne, psychodynamiczne, poznawcze, społeczno-kulturowe, kognitywizm
Warunkowanie
Motywacja
Konformizm
Temperament
Osobowość
Postawy
Stres
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vi
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K-ce
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 15:18, 13 Cze 2011    Temat postu:

* PSYCHOLOGIA: naukowe badanie zachowania jednostek i ich procesów psychicznych // Psychologia teoretyczna: stawia sobie za cel poznanie, zbadanie i wyjaśnienie ogólnych praw zachowania i rozwoju człowieka/ Psychologia stosowana: jej celem jest praktyczne zastosowanie prawidłowości wykrytych przez psychologię teoretyczną i wykorzystanie ich do podniesienia jakości ludzkiego życia. Przygotowanie podstaw do opracowania sposobów kształtowania ludzkiego postępowania lub sposobu zmiany już ukształtowanego.
teoretyczna: poznawcza- problematyka poznania otoczenia przez człowieka, tworzenie przez niego wiedzy o otoczeniu; ekonomiczna- zajmuje się mechanizmami i procesami psychicznymi leżącymi u podstaw zachowań konsumenckich i innych zachowań ekonomicznych; rodzaju- subdyscyplina psychologii zajmująca się psychologicznymi aspektami społeczno-kulturowej tożsamości płciowej; społeczna- bada jak grupa ludzi wpływa na jednostkę; psycholingwistyka- bada podstawowe funkcje języka tzn. czym jest, jak jest przetwarzany i wykorzystywany prze ludzki umysł; stosowana: kliniczna- zajmuje się profilaktyką, diagnostyką, terapią zaburzeń psychicznych i zachowań, regulacja zachowań człowieka w stosunku do otoczenia; przemysłowa- obejmuje różne aspekty organizacji i zarządzania zasobami ludzkimi, weryfikacja cech osobowości, wykrywanie i opis czynników stresogennych i optymalizacja warunków pracy; sądowa- bada zjawiska patopsychologii społecznej, przyczyny zachowań antyspołecznych, rehabilitacja zaburzeń osób, które weszły w konflikt z prawem, organizacja placówek wymiaru sprawiedliwości, wyjaśnianie problemów psychologicznych, ocena zasadowości zwolnień przedterminowych; wychowawcza- bada psychologiczne zagadnienia kształcenia i wychowywania; zdrowia- wpływ zjawisk psychologicznych na ogólny stan zdrowia, na samopoczucie osoby itp.
Psychologia ogólna: wychowawcza / Psychologia rozwojowa: kliniczna, zdrowia, sądowa, penitencjarna (więziennictwo), defektologiczna (osoby niepełnosprawne) / Psychologia społeczna: pracy.
PSYCHOLOG KLINICZNY= diagnozuje chorego, leczy rozmową, pomaga rozwiązać problemy / PSYCHIATRA= jest lekarzem, podaje leki.
NATYWIZM- teoria mówiąca, że jesteśmy jacy jesteśmy ze względu na to, że tacy się po prostu rodzimy. ENWIROMENTALIZM- teoria mówiąca, że nasza natura kształtuje się dzięki pewnym oddziaływaniom środowiska, w którym przebywamy lub to środowisko w danym czasie na nas oddziałuje np. wpływ rodziców, nauczycieli, nowych znajomych.
PODEJŚCIE NOMOTETYCZNE: psychologowie szukają ogolonych praw wspólnych dla wszystkich ludzi. PODEJŚCIE IDIOGRAFICZNE: poszukiwanie tego co nas od siebie różni.
* METODA: sposób dochodzenia do określonego celu (obserwacja, test, rozmowa psychologiczna, eksperyment) // Obserwacja- świadome i celowe spostrzeganie. Cechuje ją obiektywizm, celowość (co chcemy zobaczyć), dokładność, systematyczność, planowość, aktywność myślenia, udokumentowanie, związek z wiadomościami; Rejestrujemy fakty a nie wnioski! Zalecenia: obserwacja jest sprawa wyuczoną, liczy się doświadczenie – nie ingerujemy w zachowanie (widzimy zawsze na tle sytuacji jakiejś); unikamy pochopności, wnioskowania; wnioski wyciągamy w oparciu o powtarzające się zachowania; dostrzegamy zmiany (rozwojowe u dzieci), dokonujemy obserwacji tak by obiekt się nie zorientował, ze est obserwowany / Rozmowa psychologiczna- metoda poznawania psychiki przez bezpośredni kontakt werbalny.. Przygotowanie rozmowy: przemyślenie poruszanego tematu, ustalenie info jakie chcemy uzyskać, ułożyć sobie pytania, wymyślić sposób jak zakończyć rozmowę. Przygotowanie rozmówcy: ukształtowanie pozytywnego nastawienia ucznia do nauczyciela, zapewnienie dyskrecji, wywołanie pozytywnego nastawienia do nas (prawienie komplementów, które otworzą rozmowę), rozmowę z opornym najlepiej zacząć od czegoś miłego np. jego zainteresowań, nie można informować o dokładnym celu rozmowy w przypadku niedojrzałego rozmówcy tylko najlepiej podać jakiś sztuczny cel. Miejsce: najlepiej naturalne, a gdy jest trudna sprawa to wybrać spokojne, ustronne miejsce; Unikamy pytań dlaczego jest taki i siaki zły itp.; Trzeba stawiać pytania otwarte, a nie takie, gdzie dopowiedź jest krotka / EKSPERYMNT- zbiór działań wzbudzających w obiektach materialnych określone reakcje i zjawiska w warunkach pozwalających kontrolować wszelkie istotne czynniki, które poddaje się dokładnej obserwacji; Wyróżniamy laboratoryjne i naturalne; Co trzeba zrobić: określić cel, co chcemy uzyskać, jaki powinien być przebieg, jakie mamy uzasadnienie jego przeprowadzenia; określamy czynniki wprowadzane do szkolenia i staramy się przewidzieć rezultaty; przygotowujemy eksperyment, staramy się zminimalizować wystąpienie nagłych sytuacji, które zakłócą przebieg; ustalamy czynniki główne i uboczne, które negatywie wpływają na przebieg; tworzymy grupę eksperymentalną i kontrolną (bez zmian), których skład i możliwości są podobne; po określonym z gory czasie mierzymy sprawność i oceniamy efekty eksperymentu.
TEMPERAMENT- względnie stałe cechy osobowości występujące od wczesnego dzieciństwa, zdeterminowany przez wrodzone mechanizmy, trudny do zmienienia; typy: sangwinik, melancholik, choleryk, flegmatyk. OSOBOWOŚĆ- złożony zbiór właściwości psychicznych, wpływających na charakterystyczna wzorce zachowań danej jednostki , niezmienne w czasie i w różnych sytuacjach. Teorie osobowości: Teorie typów i cech- klasyfikowanie ludzi do pewnej ograniczonej liczby odrębnych typów i szacowaniu stopnia , w jakim mogą być oni opisani przez różne cechy/ Teorie psychodynamiczne- opierają się na założeniu, że istnieją potężne wewnętrzne siły, które kształtują osobowość i motywują zachowanie. Wyjaśniają źródła i przebieg rozwoju osobowości, natury psychiki, odbiegających od norm aspektów funkcjonowania osobowości i sposobu w jaki terapia może zmieniać osobowość./ Teorie humanistyczne- zainteresowanie integralnością osobistych i świadomych doświadczeńjednostki oraz jej potencjałem rozwojowym. Główną cechą teorii humanistycznych jest nacisk na dążenie do samourzeczywistnienia (zrealizowania własnego wewnętrznego potencjału, do pełnego rozwoju własnych talentów i zdolności)./ Teorie społecznego uczenia się i teorie poznawcze – równoważenie oddziaływań środowiska i właściwości danych w sposób naturalny. Kładą nacisk na procesy poznawcze , biorące udział w nabywaniu i podtrzymywaniu wzorców zachowania, a tym samym kształtowaniu osobowości./ Teorie jaźni- pojmowanie przez ludzi ich własnych osobowości, oraz sposobu w jaki chcą być spostrzegani przez innych
SANGWINIK: Łatwo przystosowuje się do zmiennych sytuacji , szybko i adekwatnie reaguje na zaskakujące bodźce. Jest wesoły, żywy, lubiany, pozbawiony zawiści. Otwarty i szczery kontakt z ludźmi ułatwia mu rozwiązywanie konfliktów.
Może przejawiać trudności w długotrwałym skoncentrowaniu się (dlatego osoby początkujące w treningu powinny być izolowane od działania bodźców rozpraszających.
CHOLERYK: Posiada energię, inicjatywę i dużą siłę przebicia.
Niezrównoważony, siła procesów pobudzenia, przewyższa siłę procesów hamowania. Ma bardzo dużą wytrwałość w kończeniu rozpoczętych zadań. Często jednak za cenę sukcesu i realizacji celu popada w konflikty z otoczeniem. Nadmiernie wybuchowy, nieustępliwy.
MELANCHOLIK: Mało odporny na stres, słabo koncentruje uwagę, ma trudności w mobilizacji energii. Charakteryzuje go duża męczliwość. Odpowiada mu praca urozmaicona , zmienna o niskim natężeniu czynników stresujących. Obciążenia stresowe doprowadzają u niego do szybkiego i nadmiernego wyczerpania.
FLEGMATYK: Dobrze przystosowany do życia, odporny na stres, dobrze koncentruje uwagę i jest systematyczny. Trudno przystosowuje się do zmieniających się warunków życia. Nie potrafi szybko podejmować decyzji, nie wykazuje skłonności do pośpiechu.
* PROCESY POZNAWCZE: UWAGA- mechanizm redukcji nadmiaru informacji; polega na szczególnej koncentracji czynności poznawczych na danym przedmiocie; dzielimy na mimowolną (wrodzona reakcja na bodźce, nie kontrolujemy jej, orientacyjnie skierowanie zmysłów na nowe źródło pobudzenia) oraz dowolną (świadoma, wymaga wysiłku i woli, celowe zachowanie skierowane na wykonanie określonego zadania); Cechy uwagi: koncentracja/skupienie- wyodrębnienie ograniczonego zakresu obiektów, na które uwaga jest skierowana, zachowanie nie rozprasza się na reakcje niezwiązane z celem zadania; pojemność/zakres- wyraża się w liczbie przedmiotów lub cech przedmiotów, które można objąć zasięgiem uwagi przy jednoczesnym ich spostrzeganiu; podzielność- umiejętność intensywnego skupienia uwagi równocześnie na dwóch lub więcej czynnościach; przerzutność- szybkie przenoszenie uwagi z jednych treści na inne; trwałość- długotrwałe utrzymywanie uwagi na określonym przedmiocie lub czynności zmierzającej do jednego zadania // PAMIĘĆ- proces odpowiedzialny za rejestrowanie, przechowywanie i odtwarzanie doświadczenia. Formy przechowywania: deklaratywna (fakty, zdarzenia), proceduralna (pamięć jak wykonywać czynności); Udział świadomości: jawna, ukryta; Czas przechowywania: długotrwałą (lata), krótkotrwała (kilka sekund), sensoryczna (max 5 sekund; echoniczna= bodźce słuchowe; ikoniczna= bodźce wzrokowe); Rozumienie: logiczna (info, które trzeba analizować, zapamiętany jest ogólny sens, a nie szczegóły, pamiętamy na dłużej), mechaniczna (info, których nie trzeba rozumieć, łatwo zapominamy) / STRES- zespół reakcji organizmu na zdarzenia bodźcowe, które zakłócają stan jego równowagi i wystawiają na próbę lub przekraczają jego zdolność radzenia sobie; Fazy stresu: I- reakcja alarmowa (mobilizacja do poradzenia sobie z trudnością); II- odporności (organizm wytwarza odporność na czynnik stresujący [stresor] i radzimy sobie z tym wszystkim); III- wyczerpania (jeżeli nie poradzimy sobie ze stresem); Techniki zmiany napięcia emocjonalnego: celowe zmiany kierunku myśli, oddziaływanie zewnętrzne, masaż lub automasaż, wykonywanie specjalnej rozgrzewki, ćwiczenia oddechowe, sugestywne działanie trenera, trening relaksacyjny (Jacobsona lub Schulza), wizualizacja, dowolne przeniesienie uwagi; Eustres= stres motywujący; Distres= stres destrukcyjny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vi
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K-ce
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 15:18, 13 Cze 2011    Temat postu:

* EMOCJE- silne odczucia (świadome lub nie) o charakterze pobudzenie pozytywnego lub negatywnego. W szerszym znaczeniu są to procesy psychiczne, które poznaniu i czynnością podmiotu nadają jakość oraz określają znaczenia jakie mają dla niego będące źródłem emocji przedmioty, zjawiska, inni ludzie, a także własna osoba, czyli wartościują stymulację. CECHY EMOCJI: znak emocji (pozytywny lub negatywny charakter); natężenie emocji (wiąże się z wielkością wpływu tego procesu na zachowanie, tok myślowy); treść emocji (określa znaczenie bodźca i usposabia do konkretnego zachowania np. lęk do ucieczki, gniew do agresji). RODZAJE EMOCJI: strach, nieśmiałość, zakłopotanie, zmartwienie, lęk, złość, zazdrość, żal, ciekawość, radość, miłość // Wg podziału ewolucyjnego wyróżnia się emocje związane z popędami, które występują zarówno u zwierząt wyższych jak i u ludzi oraz emocje wyższe (intelektualizowane) charakterystyczne dla człowieka, które powstały w związku z rozwojem potrzeb psych i społ. (uczucia moralne, patriotyczne, estetyczne, miłość, przyjaźń) // Emocje mają charakter dualistyczny, bo z jednej strony są formą doznawania, a z drugiej są swoistą formą popędu wewnętrznego. PODZIAŁ EMOCJI WG MAZURKIEWICZA: organiczne (wrażenie pełnego pęcherza), instynktowne (uczucie głodu), warunkowe, prelogiczne (uczucia izolowane, magiczne, pozbawione autokrytycyzmu). PODZIAŁ EMOCJI WG BUCKA: (wg niego emocje to proces odczytywania motywów) I- reakcje anatomiczno-endokrynologiczne powstające na drodze interoreceptorowego sprzęzenia zwrotnego, funkcjonalnie związane z adaptacją organizmu i homeostazą; II- expresja zachowania, wyrażanie stanów uczuciowych za pomocą mimiki, gestów, wokalizacji itp. na drodze proprioreceptorowego sprzężenia z mięśniami szkieletowymi; III- synkretyczne poznanie, emocje związane są z wewnętrznym poznawczym odczytywaniem i subiektywnym doświadczeniem własnego stanu. PODZIAŁ EMOCJI WG BILIKIEWICZA: (dokonał podziału ze względu na wpływ emocji na sprawność organizmu) steniczne (=wzmagające gotowość do działania), asteniczne (=obniżające gotowość do działania). PODZIAŁ EMOCJI WG PLUTCHILSA: podstawowe (radość, złość, strach, wstręt, smutek, zaskoczenie, zaciekawienie, akceptacja), złożone (miłość, zazdrość, nadzieja, nienawiść).
* MOTYWACJA- całokształt różnorodnych czynników i uwarunkowań pobudzających ludzi do działania i określających kierunek tego działania oraz wpływających na ilość energii wydatkowanej w tym działaniu. MOTYWACJA WEWNĘTRZNA: mot powodująca zachowanie, którego celem nie jest osiągnięcie zew nagród, ale dana aktywność jest celem samym w sobie. MOTYWACJA ZEWNĘTRZNA: angażowanie się w jakieś działanie wskutek zew nacisków lub dla zew korzyści, a nie dlatego, że wykonywane zadanie sprawia nam przyjemność albo interesuje.
TEORIA ATKONSONA: zakłada, że motywacja jest zachowaniem wyliczonym. Zgodnie z tą teorią zachowanie ukierunkowane na osiągnięcia jest oparte na 2 konkurencyjnych potrzebach- potrzebie osiągnięcia powodzenia i potrzebie uniknięcia porażki. KONFLIKT INTERPERSONALNY: wewnętrzny stan sprzeczności pragnień, przekonać i wartości jednostki.
WEKTOROWA TEORIA KONFLIKTU KURTA LEVINA: motyw może być wektorem dodatnim lub ujemnym; w syt konfliktowej mogą na nas działać różne pary wektorów np.: +/== najtrudniejsze (kariera czy rodzina), -/- = wybieramy mniejsze zło, +/- = coś za coś. PRAWO YERKSA-DODSONA: opisuje zależność między pobudzeniem emocjonalnym (stres, frustracja) a poziomem wykonywania zadań (liczba błędów). Jest to funkcja krzywoliniowa- do pewnego poziomu wzrost pobudzenia polepsza poziom wykonania, ale z dalszym wzrostem poziom wykonania obniża się// I prawo Y-D: istnieje krzywoliniowy związek między pobudzeniem, a wykonaniem zadania. Dla każdego zad istnieje optymalny poziom pobudzenia, przy którym zad jest wykonane najlepiej. II prawo Y-D: im trudniejsze zadanie, tym niższy poziom optymalnego pobudzenia; zad łatwe są dobrze wykonane nawet, gdy poziom pobudzenia emocjonalnego jest fest wysoki, a wykonywanie zad trudnych jest szybko upośledzone przez wysoki poziom pobudzenia.
* WRAŻENIA ZMYSŁOWE- odbiór bodźców z otaczającego środowiska, inaczej przetwarzanie sensoryczne; powstaje dzięki zmysłom (wzrok, słuch, smak, węch).// Zmysły somatyczne związane są z receptorami w skórze (dotyk, nocycepcja= zmysł bólu, zmysł temp; zmysł równowagi; propriorecepcja= zmysł ułożenia części ciała względem siebie oraz napięcia mięśniowego).
ZJAWISKO KOMPENSACJI: wyrównanie braku jednego zmysłu drugim.
WZROK-fala świetlna-oko-czopki i pręciki siatkówki-kolory, kształty, faktura// SŁUCH-fala dźwiękowa-ucho-szumy,tony// WRAŻENIA SKÓRNE-kontakt zewnętrzny-końcówki nerwowe zakończone ciałkami-ciepło, zimno, ból, dotyk// WĘCH-substancje lotne-nos-komórki zmysłowe nabłonka wechowego-zapachy// SMAK-język-kubki smakowe podniebienne// RÓWNOWAGA-siła ciążenia, siły mechaniczne-ruch. ADAPTACJA ZMYSŁOWA: przejściowa i mająca charakter dostosowawczy zmiana czułości receptora zmysłowego lub narządu zmysłu. Wzrost intensywności bodźca powoduje spadek wrażliwości i odwrotnie. Zmieniająca się wrażliwość z jednej strony podnosi skuteczność zmysłu, a z drugiej strony zabezpiecza go (w pewnym zakresie) przed uszkodzeniem.
* PAMIĘĆ- proces odpowiedzialny za rejestrowanie, przechowywanie i odtwarzanie doświadczenia. Formy przechowywania: deklaratywna (fakty, zdarzenia), proceduralna (pamięć jak wykonywać czynności); Udział świadomości: jawna, ukryta; Czas przechowywania: długotrwałą (lata), krótkotrwała (kilka sekund), sensoryczna (max 5 sekund; echoniczna= bodźce słuchowe; ikoniczna= bodźce wzrokowe); Rozumienie: logiczna (info, które trzeba analizować, zapamiętany jest ogólny sens, a nie szczegóły, pamiętamy na dłużej), mechaniczna (info, których nie trzeba rozumieć, łatwo zapominamy).
* PERCEPCJA- organizacja i interpretacja wrażeń zmysłowych w celu zrozumienia otoczenia. Jest to spostrzeganie i uświadomiona reakcja narządu zmysłowego na bodziec zewnętrzny, sposób reagowania i odbierania wrażeń. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA PERCEPCJĘ: a.) związane z wyobraźnią, odbierane przez nią wrażenia zmysłowe zwykle są deformowane przez nasze oczekiwania, potrzeby, uczucia i mechanizmy obronne uruchamiane przez podświadomość b.) związane z inteligencją; koordynuje ona doznania zarejestrowane w naszej wyobraźni.// ETAPY PROCESU POSTRZEGANIA: odbiór wrażeń, postrzeganie w wąskim znaczeniu, identyfikacja i rozpoznanie. EFEKT ŚWIEŻOŚCI: polega na silniejszym oddziaływaniu info, które nadeszły jak ostatnie niż tych, które nadeszły wcześniej. Ten efekt kontrastuje z EFEKTEM PIERSZEŃSTWA- zjawiskiem lepszego zapamiętywania info dobiegających na początku.
* INTELIGENCJA- ogólna zdol do korzystania z doświadczeń; jest to złożona zdol umysłowa, która obejmuje takie zdol podstawowe jak rozumienie słowne, wyobraźnia przestrzenna, zdol rozumowania, zdol do posługiwania się liczbami. IQ= iloraz inteligencji; wartość lcizbowa testu psychomtrycznego, którego celem jest pomiar inteligencji. Wartość ta nie est absolutną miara inteligencji, ma charakter relatywny. Wzór to wiek umysłowy dzielony przez wiek zycia i to razy 100. RODZAJE INTELIGENCJI: A- stanowi potencjał intelektualny organizmu zdeterminowany wyposażeniem genetycznym / B- zdol intelektualne przejawiające się na zewnątrz, w zachowaniu. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA INTELIGENCJĘ: anatomicznomorfologiczne (jakość tkanki nerwowej, szybkość przebiegu procesów nerwowych, plastyzność kom nerwowych, łatwość kodowania, przetwarzania o odtwarzania info); stan fiz i psych organizmu, poziom uwagi i motywacji, wiedza i umiejętności jednostki/ czynnik środowiskowy. RODZAJE INTELEKTU: logiczno-matematyczna, muzyczna, przestrzenno-wizualna, kinestetyczna, interpersonalna, intrapersonalna, przyrodnicza, naukowa, filozoficzna, moralna, finansowa, lingwistyczna.
* PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA- bada w jaki sposób rzeczywista lub wyimaginowana obecność innych osób wywiera wpływa na ludzkie myślenie, odczuwanie i zachowanie. Zajmuje się następującymi procesami... ACYLITACJA- napięcie jednostki wynikające z faktu bycia obserwowanym. KONFORMIZM- przyjmowanie narzucanych przez grupę idei. PRÓŻNIACTWO SPOŁ- np. w grach zespołowych, bo zawsze jest jakiś głąb, który ma temat gdzieś // POSTAWA- trwała ocena, pozyt/negat ludzi, obiektów, pojęć; Komponenty postawy: poznawczy, emocjonalno-oceniający, behawioralny. STEREOTYP- generalizacja odnosząca się do gr w ramach której identyczne charakterystyki zostają przypinane wszystkim bez wyjątku jej członkom, niezaleznie od różnic między nimi. UPRZEDZENIE- wroga/negat postawa dotycząca grupy ludzi, oparta jedynie na przynależności do tej grupy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
K.K.
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 17:40, 13 Cze 2011    Temat postu:

Ty jesteś szalona, nic tylko ściągi robisz ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vi
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K-ce
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 18:22, 13 Cze 2011    Temat postu:

szaleństwo jest w cenie ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PokoR
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: NRSL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:09, 13 Cze 2011    Temat postu:

szalona ale szczesliwa !! x) haha ...



ludzie pomyslcie ... po co mialaby robis sciagi jak jest zwolniona z egzaminu ... ;> ?? ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vi
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K-ce
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 20:11, 13 Cze 2011    Temat postu:

jedną robiłam gamoniu w pierwszym semestrze, bo był kolos na koniec Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kojotboss4
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:44, 14 Cze 2011    Temat postu:

gamoniu;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AWF Katowice Strona Główna -> Psychologia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin